- OMEC pentru modificarea Regulamentului-cadru de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar, aprobat prin Ordinul ministrului educaţiei naţionale şi cercetării ştiinţifice nr. 5.079/2016
- Ordin pentru modificarea Metodologiei şi criteriilor privind acordarea gradaţiei de merit personalului didactic din învăţământul preuniversitar de stat în sesiunea 2020, aprobate prin ordinul ministrului educaţiei şi cercetării nr. 3.307/2020
- OMEC pentru modificarea Metodologiei şi criteriilor privind evaluarea personalului didactic şi didactic auxiliar din învăţământul preuniversitar de stat în, aprobate prin ordinul ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr. 6.143/2011
- ORDIN nr. 4244/2020 din 12 mai 2020 pentru modificarea şi completarea calendarului şi a metodologiei de înscriere a copiilor īn în învăţământul primar pentru anul şcolar 2020 - 2021, aprobate prin Ordinul ministrului educaţiei şi cercetării nr. 3.277/2020
- OMEC 3.277/2020 pentru modificarea Metodologiei şi calendarului privind înscrierea în învăţământul primar pentru anul şcolar 2020-2021
- OMENCS nr 5086/31.08.2016, pentru aprobarea
Metodologiei-cadru privind şcolarizarea la domiciliu, respectiv
īnfiinţarea de grupe/clase īn spitale:
2016-08-31-5086-omencs-metod-scolariz-domiciliu-sau-spitale.pdf (Data ultimei actualizări: 15.09.2017)
- Ordinul MENCS 5805/2016 privind aprobarea metodologiei pentru evaluarea si interventia integrata in vederea incadrarii copiilor cu dizabilitati in grad de handicap, a orientarii scolare si profesionale a copiilor cu cerinte educationale speciale, precum si in vederea abilitarii si reabilitarii copiilor cu
dizabilitati si/sau cerinte educationale speciale (Data ultimei actualizări: 10.03.2017)
* Anexa 1 - Lista actelor normative cu incidenta in domeniul drepturilor copiilor cu dizabilitati si/sau CES
* Anexa 2 - Cadrul conceptual privind evaluarea functionarii, dizabilitatii si CES la copii
* Anexa 3 - Model plan de abilitare-reabilitare a copilului cu dizabilitati/plan de abilitare-reabilitare si de tranzitie a copilului cu dizabilitati la viata de adult/plan de abilitare-reabilitare si de paliatie a copilului cu dizabilitati
* Anexa 4 - Model cerere-tip pentru evaluare complexa si incadrare a copilului cu dizabilitati in grad de handicap/acces la servicii de abilitare si reabilitare
* Anexa 5 - Model cerere-tip pentru evaluare complexa si orientare scolara/profesionala a copiilor cu dizabilitati si cerinte educationale speciale/copiilor cu cerinte educationale speciale
* Anexa 6 - Factorii de mediu - model anexa a anchetei sociale pentru copiii cu dizabilitati si/sau cerinte educationale speciale
* Anexa 7 - Model fisa medicala sintetica pentru copiii cu dizabilitati si/sau cerinte educationale speciale
* Anexa 8 - Model fisa de evaluare psihologica in vederea incadrarii in grad de handicap, a orientarii scolare si profesionale si a planificarii beneficiilor, serviciilor si interventiilor pentru copilul cu dizabilitati si/sau cerinte educationale speciale
* Anexa 9 - Model fisa psihopedagogica pentru elevul cu dizabilitati si/sau cerinte educationale speciale
* Anexa 10 - Model fisa de evaluare psihoeducationala pentru copiii cu cerinte educationale speciale
* Anexa 11 - Model certificat de incadrare a copilului cu dizabilitati in grad de handicap
* Anexa 12 - Model raport de evaluare complexa a copilului cu dizabilitati
* Anexa 13 - Raport sintetic de evaluare al serviciului de evaluare si orientare scolara si profesionala din cadrul CJRAE Maramures cu privire la evaluarea si orientarea scolara si profesionala a copilului/elevului
* Anexa 14 - Criteriile de orientare scolara si profesionala pentru copiii cu cerinte educationale speciale
* Anexa 15 - Model plan de servicii individualizat pentru copiii cu cerinte educationale speciale
* Anexa 16 - Model contract cu familia copilului cu dizabilitati si/sau CES
* Anexa 17 - Model raport de monitorizare
* Anexa 18 - Responsabilitatile principale ale angajatilor SEC in aplicarea managementului de caz pentru copiii cu dizabilitati
* Anexa 19 - Model certificat de orientare scolara si profesionala pentru copiii cu cerinte educationale speciale sau pentru copiii fara cerinte educationale speciale, nedeplasabili din motive medicale
- Adresa MENCS nr. 346/DSRU/19.04.2016, referitoare la acordarea sporului pentru titlul stiintific de doctor personalului care a obtinut acest titlu dupa data de ianuarie 2010:
2016-04-19-346-mencs-adresa-spor-doctorat-inv-preuniv.pdf
(Data publicării: 26.04.2016)
- Metodologie privind evaluarea, asistenţa psihoeducaţională,
orientarea şcolară şi orientarea profesională a copiilor, a elevilor
şi a tinerilor cu cerinţe educaţionale speciale (OMECTS nr. 6552/13.12.2011):
2011-12-13-6552-omects-metod-eval-psihoed-orientare-copii-ces.pdf
(Data publicării: 02.01.2015)
- Regulamentul privind organizarea şi funcţionarea centrelor judeţene/al municipiului Bucureşti de resurse şi asistenţă educaţională
(OMECTS nr. 5555/07.10.2011):
2011-10-07-5555-omects-regulament-cjrae.doc
(Data publicării: 22.10.2014)